Albert Heijn en bol.com promoten digitaal lezen met voordelige Sony-reader

bol-ah-reader-1

Als het aan Albert Heijn en bol.com ligt, lezen Nederlanders en Belgen deze zomer digitaal. De twee merken gaan samen aandacht besteden aan de gemakken van digitaal lezen en bieden de nieuwste reader tegen de laagste prijs aan. Albert Heijn en bol.com verwachten binnen enkele weken vele tienduizenden readers te verkopen en zo digitaal lezen een flinke impuls te geven.

Bol.com biedt deze week al de nieuwste reader van Sony aan voor 99 euro, vanaf maandag 20 mei ‘debuteert’ het Sony-artikel ook in de schappen van Albert Heijn. Tot voor kort kostte het artikel 139 euro. Met deze prijsdoorbraak streven bol.com, de grootste boekwinkel van Nederland, en Albert Heijn er naar dat digitaal lezen een flinke groei-impuls krijgt. De winkels willen meer bekendheid geven aan alle gemakken van digitaal lezen. Zo is er bij bol.com aandacht voor hoe gemakkelijk je nieuwe boeken in een paar simpele stappen op de reader plaatst, om zo eventuele drempels met betrekking tot digitaal lezen verder te verlagen.

Albert Heijn en bol.com organiseren met de prijsdoorbraak op de Sony Reader PRS-T2N een eerste grote, gezamenlijke actie sinds bol.com in het voorjaar van 2012 werd overgenomen door Ahold. Recent zetten de winkels al een stap in de service voor hun klanten. In de komende weken krijgen bijna alle Albert Heijn winkels in Nederland en België namelijk een bol.com afhaalpunt. Daar kunnen klanten hun bol.com-bestelling afhalen tijdens het doen van de dagelijkse boodschappen. Met in totaal ruim 700 afhaalpunten krijgen miljoenen mensen de mogelijkheid om van deze service gebruik te maken.

(uit persbericht bol.com, 17 mei 2013)

 



Leave a Response