Wereldwijde publiciteitscampagne voor lancering nieuwe Agatha Christie gaat in mei van start

The release of the new Poirot will be supported by a highly innovative and exciting transmedia marketing campaign, targeting both new and existing Christie fans. Launching in May, the fully immersive campaign will contain all the twists and turns of a classic Christie novel, putting the reader at its very heart. Executed by HarperCollins globally, it will combine an online narrative and real world experiences amplified via brand partners, social media channels and key influencers.

agatha-christie-wikipedia

Agatha Christie (1890-1976)

Voor het eerst sinds de jaren zeventig wordt er weer gewerkt aan een nieuwe Agatha Christie. Nadat 39 jaar geleden het laatste boek van de hand van Agatha Christie (1890 – 1976) verscheen, heeft haar familie toestemming gegeven voor het publiceren van een nieuw verhaal met de wereldberoemde Agatha Christie-personages. Bestsellerauteur Sophie Hannah neemt het boek met Hercule Poirot in de hoofdrol voor haar rekening (zie persbericht uitgeverij Mistral).

De nieuwe Christie zal op 8 september 2014 in 28 talen in ruim 50 landen tegelijk verschijnen.

The publication of the new Hercule Poirot mystery by the best-selling crime writer, Sophie Hannah, is set to be one of the biggest international publishing events of 2014 when it becomes available simultaneously worldwide on Monday 8 September.

Uitgeverij Mistral verwierf voor Nederland de rechten van het nieuwe Hercule Poirot-mysterie en tegelijkertijd ook de rechten voor alle reeds verschenen Agatha Christie titels. Deze verschenen eerder bij Uitgeverij Sijthoff. De Agatha Christie website van deze uitgeverij is niet meer te vinden.

The novel, which features Agatha Christie’s famous Belgian detective, will be launched on a truly global scale through a co-ordinated strategy with international partners publishing in 28 languages across 50 territories. International rights are handled by Acorn Productions.

Agatha Christie is een van de best verkopende schrijfster ooit, waarvan meer dan 4 miljard boeken zijn verkocht. Maar om ook een nieuw jong publiek in contact te brengen met haar boeken wordt nu een gigantische publiciteitscampagne opgetuigd. 

The release of the new Poirot will be supported by a highly innovative and exciting transmedia marketing campaign, targeting both new and existing Christie fans. Launching in May, the fully immersive campaign will contain all the twists and turns of a classic Christie novel, putting the reader at its very heart. Executed by HarperCollins globally, it will combine an online narrative and real world experiences amplified via brand partners, social media channels and key influencers.

Hilary Strong, MD, Acorn Productions, which manages the rights to the Agatha Christie estate added: “As we continue to build the Christie brand globally we are delighted to be working with HarperCollins and our publishing partners around the world to make this a truly memorable publishing event.”

The campaign is a collaboration between HarperCollins, Agatha Christie rights manager Acorn Productions, the UK based rights holding production arm of US media giant RLJ Entertainment, Inc (NASDAQ: RLJE) and Four Colman Getty.

read more

 

 

agatha-christie-boekenbijna 1400 boeken van Agatha Christie bij bol.com

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Leave a Response