Nederland Leest Oeroeg in het bushokje…

oeroeg-abri.jpg

De campagne ‘Nederland Leest’ gaat vrijdag 23 oktober 2009 weer van start, met als jaarlijkse trekker het gratis leesboek voor de leden van de openbare bibliotheken.
Daarvoor is dit jaar het boek Oeroeg van Hella Haasse uitgekozen (zie eerder bericht).

Boek-abri
De campagne rond Nederland Leest is ontwikkeld door buro KesselsKramer, die ondermeer de complete tekst van Oeroeg op een poster hebben gezet die vanaf dinsdag 27 oktober in bushokjes en op stations hangt.

Voorlees-estafette
Tachtig bekende en onbekende Nederlanders lezen het boek pagina voor pagina voor in een bijna 3 uur durende voorlees-estafette. Deze estafette wordt integraal uitgezonden op vrijdag 23 oktober op Nederland 2, aansluitend aan de speelfilm ‘Oeroeg’ uit 1993.

Internetsite
KesselsKramer bedacht naast de boek-abri en de voorlees-estafette ook nog een internetsite NederlandLeestOeroeg.nl (nog niet in de lucht) en publiciteitsmateriaal voor boekhandels en bibliotheken.logo-ned_leest.jpg

  • Nederland Leest: 23 oktober t/m 20 november 2009.
  • Bron info: Marketing Tribune.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *