‘Get Caught Reading’ – 150 Europese persoonlijkheden ‘betrapt’ tijdens het lezen van hun favoriete boek

De Federation of European Publishers lanceerde in januari 2013 de tweede editie van de campagne ‘Get Caught Reading’, ter promotie van boeken en lezen. Het doel van de campagne is om het lezen in Europa te bevorderen en te vieren, en om het belang van boeken en lezen op de politieke agenda te benadrukken.

eur-campagne-2013

The book is the first cultural industry in Europe with an annual sales revenue of book publishers of approximately € 23,5 billion according to a survey conducted by FEP for the year 2010. A total of about 525 000 new titles were issued by publishers in 2010 and approximately 35,000 people are employed full time in book publishing. bron

Meer dan 150 Europese persoonlijkheden, waaronder de voorzitters van het Europees Parlement, de Europese Commissie en de Europese Raad, werden ‘betrapt’ tijdens het lezen van hun favoriete boeken. Hun foto’s worden getoond in een tentoonstelling in het Europees Parlement van 17 tot en met 20 juni 2013. Bij de foto’s staat kort uitgelegd waarom ze het boek hebben gekozen of waarom ze lezen zelf belangrijk vinden.

In Nederland organiseerde de CPNB in de jaren 2005-2009 de campagnes Zomerlezen, met posters van bekende lezende Nederlanders (zie eerdere berichten bij BD).

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *