Zomerlezen 2008
Voor het derde jaar de campagne Zomerlezen, een buitencampagne die bestaat uit affiches met portretfoto’s van Nederlandse beroemdheden, die het plezier van het ‘zomerlezen’ uitdragen en mensen stimuleren in de zomer, in hun vrije tijd, daadwerkelijk een boek te gaan lezen.
Deze zomer zijn dat drie sportverslaggevers. Barbara Barend, Mart Smeets en Humberto Tan hebben zich belangeloos op de foto laten zetten door de Zilveren Camera-fotograaf Morad Bouchakour. De affiches hangen in de maand juli op NS-perrons en op Abri-formaat in diverse gemeentes in Nederland.
In 2006 werd gestart met deze campagne die in de plaats kwam van de Weken van het Reisboek. In het eerste jaar waren het bekende Nederlandse vrouwen (Isa Hoes, Neelie Kroes, ‘Tante Es’/Jörgen Raymann, Simone Kleinsma en Samira Abbos) die met een boek naar keuze geportretteerd werden. In 2007 fotografeerde Morad Bouchakour vijf ‘helden van het witte doek’: de acteurs Jeroen Krabbé, Carel Struycken, Mimoun Oaässa, Michiel Huisman en Roeland Fernhout.
- CPNB Zomerlezen.