Maarten ’t Hart verdient een centje bij…

adv-maarten-t-hart.jpg

Aan Bekende Nederlanders die optreden in commerciële uitingen zijn we inmiddels wel gewend. Maar een Bekende Schrijver zie je toch niet zo vaak…

Niet dat het werkt hoor.

“83 Procent van de Nederlandse consumenten is hier niet gevoelig voor. Uit onderzoek blijkt dat slechts 10 procent meer vertrouwen in een adverteerder heeft als er een BN’er aan verbonden is. Sterker, zo’n bekend gezicht dat een speciale actie aanprijst maakt dat een kwart denkt dat er juist een addertje onder het gras zit. Zo gelooft bijna driekwart van de ondervraagden niet dat zangeres Anouk (vier ton voor ING-campagne!) ook daadwerkelijk bij de ING bankiert, en geeft liefst 98 procent aan dat Natasja Froger (noch Maurice de Hond) hen niet verleidt om over te stappen naar de Nederlandse Energie Maatschappij.” (bron)

Ook Maarten ’t Hart zei geen nee toen hij een leuk bedragje kon scoren voor zijn bijdrage aan deze advertentie.

Duidelijk niet op zijn gemak zit hij in de ‘stijlvolle leesfauteuil De Lezer’. Bij aankoop van de leesfauteuil ontvangt de koper een gesigneerd exemplaar van zijn roman ‘Verlovingstijd’.

Voor nader onderzoek naar deze stoel bezocht ik tevergeefs de website van deze zaak.
Niets te vinden!! Weggegooid geld dus.

Deze advertentie zag ik in Leven, herfst 2009, een (commerciële) glossy voor regio Den Haag. Blader hier het blad door.



3 Responses to “Maarten ’t Hart verdient een centje bij…”

  1. Bertie schreef:

    Dat hij zich niet op zijn gemak schijnt te voelen in een reclamecontext moet waarschijnlijk de kracht van de advertentie vergroten – het is misschien wel ’t Harts handelsmerk ;-). Maarten ’t Hart heeft al eens eerder in een advertentie gefigureerd; een jaar of tien geleden liet een advertentie van autofabrikant MG, waarin ’t Hart in een reeks fotootjes een uiterst sullige indruk maakte in en naast een flitsende sportwagen, zien dat de MG beslist niet voor types als ’t Hart was bedoeld.
    De afgebeelde stoel is overigens wel op de website van de meubelzaak te vinden, in de categorie Art Deco fauteuils.

  2. boekendingen schreef:

    Dat Maarten naast een MG een sullige indruk maakt kan ik me wel iets bij voorstellen, maar een stoel promoten met iemand die kennelijk niet lekker zit vind ik niet sterk.
    Het plaatje had ik wel gezien bij de Art Deco afdeling, maar als je in het zoekvenstertje ‘Lezer’ opgeeft is de reactie ‘o gevonden’ en dat is geen goede handel l!!!

  3. Bertie schreef:

    inderdaad, je hebt gelijk – de advertentie is niet sterk en dat de naam van de stoel niet op de website te vinden is, is natuurlijk raar.

Leave a Response