Zomerlezen met vijf bekende Nederlandse vrouwen
Nederlanders aanmoedigen om tijdens hun vakantie een boek te lezen.
Dat is het doel van Zomerlezen, een nieuwe campagne van de CPNB, waaraan vijf bekende Nederlandse vrouwen belangeloos hun medewerking verlenen. Isa Hoes, Neelie Kroes, ‘Tante Es’, Simone Kleinsma en Samira Abbos hebben zich in een vakantieomgeving laten portretteren door fotograaf Morad Bouchakour. Onder de titel Zomerlezen zullen deze foto’s op affiches door het gehele land het publiek oproepen hun voorbeeld te volgen.
Uit recent onderzoek van de CPNB blijkt dat 67% van de Nederlanders de vakantietijd de ideale tijd vindt om een boek te lezen. De leesbevorderingscampagne is erop gericht de mensen te stimuleren deze zomer daadwerkelijk een boek te gaan lezen en ze te attenderen op het plezier van lezen tijdens de vakantie. Zomerlezen is geïnspireerd op de succesvolle Amerikaanse campagne Get Caught Reading, waarbij bekende Amerikanen lezend worden geportretteerd.
De campagne zal jaarlijks plaatsvinden van eind juni tot en met eind juli. Dit jaar hangen de affiches vanaf dinsdag 27 juni tot maandag 24 juli2006 op de NS-perrons en langs de snelwegen bij tankstations.
Bron: persbericht CPNB